Hulp bij vervoer

Word lid van de Naoberbus of de Vlearmoesbus. De Naoberbus is een vervoersdienst binnen de gemeente Berkelland. De Vlearmoesbus rijdt in Neede. Ook voor mensen met een rolstoel kunnen met de Naoberbus of de Vlearmoesbus mee.

In Eibergen rijdt de Electrocar. Kijk op de website voor meer informatie.

Met de regiotaxi ZOOV reist u binnen de regio van deur tot deur. U betaalt minder dan bij een gewone taxi.

Buiten de regio kunt u reizen met de speciale taxi van Valys. U kunt met Valys in 2020 maximaal 700 km per jaar reizen voor 20 cent per kilometer. Reist u meer? Dan betaalt u € 1,30 per kilometer. Een begeleider mag gratis mee. Kijk op de website voor meer informatie.

Elektrocar Eibergen

Rijdt dagelijks van 9.00 tot 18.30 uur.

Telefoonnummer
06 10 82 05 79

Naoberbus

De Naoberbus rijdt van deur-tot-deur binnen de gemeente Berkelland voor inwoners die geen gebruik kunnen maken van het openbaar vervoer.

Postadres
Hennep 8

Telefoonnummer
06 13 83 99 15

Vlearmoesbus

(rolstoel)vervoer van deur tot deur voor inwoners binnen de grenzen van de voormalige gemeente Neede (Neede, Rietmolen, Lochuizen en Noordijk)

Telefoonnummer
06 57 32 68 73

ZOOV

Regionaal vervoersysteem in de Achterhoek van deur-tot-deur. Voor iedereen die niet van het openbaar vervoer gebruik kan of wil maken.

Website
www.zoov.nl

Telefoonnummer
0900 98 74

Valys

Website
www.valys.nl


In de meeste bussen en treinen kunt u met een rollator of rolstoel reizen. Kijk op de website van het vervoersbedrijf wat er mogelijk is.

Met een scootmobiel mag u wel mee in de trein, maar niet in de bus. Soms mag u ook met uw scootmobiel mee in tram of metro. Kijk op de website van uw vervoerder wat er mogelijk is.

Heeft u hulp nodig bij het reizen? Op veel stations kan de NS u helpen met het reizen met de trein. Bel minimaal 1 uur voordat u wilt vertrekken met de NS. Vertel welke reis u wilt maken. Geef aan of er een rolstoel, scootmobiel of begeleider meegaat. De NS-medewerkers helpen u dan de trein in en uit.

Meer informatie over reizen met de trein vindt u op de website van NS.

Kunt u niet alleen reizen met het openbaar vervoer? Misschien komt u in aanmerking voor een OV-Begeleiderskaart. Hiermee kan er iemand gratis met u meereizen. Kijk voor meer informatie op de website van Argonaut.

Arriva

Openbaar vervoer.

Website
www.arriva.nl

Buurtbus Eibergen, Rekken, Haaksbergenlijn 199

Buurtbus en Belbus

Syntus Twents

Busdienst openbaar vervoer.

Website
www.twents.nl

Argonaut Advies

Voor informatie, advies en het aanvragen van een OV-begeleiderskaart.

Telefoonnummer
030 235 46 61

NS - reizen met een functiebeperking


Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.

Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar of kijk op de website van Stichting MEE.

De cliëntondersteuner helpt u met:

  • uitzoeken wat de juiste zorg of ondersteuning voor u is
  • in contact komen met de juiste organisaties
  • aanvragen van de juiste zorg of ondersteuning
  • de administratie die nodig is voor de zorg of ondersteuning

Stichting MEE - cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle

E-mailadres
info@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Voormekaar - cliëntondersteuning

Informatie over het aanvragen van een onafhankelijk cliëntondersteuner.

Voormekaar - teams per dorp of kern


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.
  • Gaat uw klacht over hulp die u via de gemeente krijgt? Geef uw klacht ook door aan de gemeente.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u. Heeft u behoefte aan cliëntondersteuning? Neem contact op met Voormekaar, of kijk op de website van Stichting MEE voor meer informatie.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Een klacht over de gemeente moet schriftelijk. Op de website leest u hoe u een klacht indient bij de gemeente.

Gemeente Berkelland - klachten over de gemeente

Postadres
Postbus 200
7270 HA Borculo

Stichting MEE - cliëntondersteuning

Cliëntondersteuning voor inwoners van de gemeente Berkelland.

Postadres
Postbus 517
8000 AM Zwolle

E-mailadres
info@mee-oost.nl

Telefoonnummer
0314 34 42 24

Voormekaar - cliëntondersteuning

Informatie over het aanvragen van een onafhankelijk cliëntondersteuner.